Chrome uskoro počinje sa blokiranjem reklama

Šta se dešava kada kompanija broj 1 po zaradi od reklama pusti u promet svoju verziju adblock programa? Google je skoro najavio da će njegova alatka za zaustavljanje reklama na sajtovima zaživeti 15 februara i od tog dana će trenutno najpopularniji brauzer početi sa blokiranjem reklama i na taj način učiniti web boljim mestom po njihovim rečima.
Google će zaustavljati reklame koje nisu u skladu sa pravilima koje je postavila agencija Coallition for Better Ads i naravno Google i recimo Facebook su članice ove organizacije. Dok većina ad block programa zaustavlja sve reklame njihova ad block varijanta će zaustavljati samo reklame koje nisu u skladu sa gore pomenutom organizacijom i pravilima koja su postavljena, što u praksi znači nećemo videti dobar deo dosadnih reklama ali ćemo videti google oglase.
Gledano sa finansijske strane Google ovim potezom postiže bolju kontrolu nad prikazom oglasa i jednostavno će zauzeti bolju poziciju na tržištu online marketinga i ovo će dosta korisnika bosti u oči.
Ali hajde da sagledamo stvari i sa druge strane google oglasi su u 90 posto slučajeva bezbedni i ne sadrže malware i ostale pretnje sa kojima se susrećemo a iako neki prođe kontrolu i pojavi se na netu on biva vrlo brzo uklonjen. Google oglasi nisu toliko nametljivi i možemo da kažemo da su podnošljivi i naravno pored svakog google oglasa imamo malo dugme sa kojim možemo zatvoriti ili prijaviti oglas koji nam smeta. Dok kod većine drugih to nije slučaj a da ne pominjemo iskačuće reklame i slično.

Koalicija za bolje reklame (Coallition for Better Ads) ima na svom sajtu primere kako izgledaju neprihvatljivi načini reklamiranja i oni čine recimo video reklame sa zvukom koje se pokreću automatski, iskačuće reklame itd.
Kada ova opcija u Chrome brauzeru zaživi imaće ozbiljan uticaj na razvoj internet sajtova a kako će biti prihvaćena i koliko će biti efikasna videćemo u periodu posle 15 februara jer krajnji korisnik uvek ima zadnju reč.

Коментари

Популарни постови са овог блога